sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Mustaa, harmaata ja ripaus pinkkiä

Minä(kin) olen vähitellen tykästynyt mustiin ja harmaisiin lastenvaatteisiin, ja muutaman olen ostanut meille viimeaikoina. Eilen löysin Eurokankaan pakanloppu-korista mustaa velouria ja harmaata jenkkicollegea n. 70 cm pätkät puoleen hintaan, joten pakkohan ne oli mukaan napata.

Eilen illalla niistä valmistui kuopukselle paita ja tunika ja esikoiselle housut ja hame.
Idean kuopuksen tunikaan pihistin tästä: http://www.niiloilo.fi/albababy-silas-velourpaita-harmaa-p-495.html, raglanpaidan kaavaa käytin vähän suuntaa antamassa. Paidan hihojen pinkin joustofroteen sain naapuriltani (kiitos!).  Suurin osa kuvan vaatteista on vielä aika reiluja kuopukselle, mutta etenkin maxomorran velourhousuja voi jo käyttää, kun lahkeet pysyvät ylhäällä lahkeensuukuminauhojen avulla. Näissä housuissa vaikuttaisi olevan tosi hyvä hinta-laatusuhde.

Paita ja tunika itsetehdyt, tähtipöksyt Molo kids kirppikseltä, harmaat leggarit Bogi Stockan hulluilta päiviltä, mustat velourhousut Maxomorra Mistineltä.

Esikoinen halusi heti pukea uudet vaatteet päälleen, ja keksi tulla pötköttämään pikkusiskon vaatteiden viereen :D Housuihin ja hameeseen ompelin molempiin taskut, koska esikoisen lempivaatteita ovat ne joissa on taskut. Paidan olen ommellut jo aikaisemmin.



Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!

1 kommentti:

  1. Kivoja, oot ehtinyt vaikka mitä ommella. Mulla seisoo koneet, enkä ehdi tekeen mitään sairastelujen ym takia. :(

    VastaaPoista